Δεν έμεινε στα λόγια ο παλαίμαχος μπασκετμπολίστας, που πρόσφατα αποκάλυψε ότι έχει σύνδρομο Άσπεργκερ. Ο Δημήτρης Παπανικολάου τον περασμένο Σεπτέμβριο μίλησε για το σύνδρομο Άσπεργκερ και εξέφρασε την πρόθεσή του να βοηθήσει όσους το έχουν.
Η υπόσχεσή του έγινε πράξη στην περίπτωση της 13χρονης μαθήτριας με σύνδρομο Άσπεργκερ η οποία βρέθηκε αντιμέτωπη με την γραφειοκρατία στην προσπάθειά της για μεταγραφή σε μουσικό σχολείο της Αθήνας. Η μητέρα της περιέγραψε αναλυτικά το περιστατικό:
«Έχω μία κόρη 13 χρόνων στο φάσμα του αυτισμού. Έχει σύνδρομο Άσπεργκερ. Εγώ τη φωνάζω χαρισματική! Αυτά τα παιδιά όπως ξέρουμε θέλουν τη ρουτίνα τους και μία ψυχολογία άριστη, όσο το δυνατόν, αφού κινδυνεύουν από κατάθλιψη. Η κόρη μου λοιπόν πέρασε με εξετάσεις στο μουσικό σχολείο του Βαρθολομιού (διαμέναμε στον νομό Ηλείας τελευταία). Λόγοι υγείας οικογενειακοί μας ανάγκασαν να ανέβουμε στην Αθήνα για άγνωστο χρονικό διάστημα. Εκεί ξεκινάει και το πρόβλημα. Η μεταγραφή της πρέπει να γίνει στο μουσικό σχολείο της περιοχής που μένουμε τώρα. Τηλεφωνώ, λοιπόν, στο μουσικό σχολείο του Αλίμου και ζητώ μεταγραφή. Μεταβαίνω την επομένη με οδηγίες της υπεύθυνης να συμπληρώσω την αίτηση. Με διαβεβαιώνει ότι μόλις αποδεσμευτεί το παιδί από το Βαρθολομιό μπορεί και την επόμενη μέρα να ξεκινήσει μαθήματα. Αντ’ αυτού με καλούν έξι ώρες αργότερα και μου λένε ότι το σχολείο έχει τρία τμήματα των 26 παιδιών (το ανώτερο όριο που τους επιτρέπεται), δεν μπορούν να δεχτούν το παιδί μου και να πάει σε ένα γενικό σχολείο. Ένα παιδί στο φάσμα που λατρεύει τη μουσική, κάνει φίλους μέσα από αυτήν (θέματα κοινωνικοποίησης) και στο κάτω κάτω αυτό ήταν το σχολείο της και η καθημερινότητά της τον τελευταίο καιρό».
Την περίπτωση πληροφορήθηκε ο Δημήτρης Παπανικολάου ύστερα από την αρνητική απάντηση και της Δ’ Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και αναγκάστηκε να παρέμβει ώστε να βρεθεί λύση και μία… θέση για τη 13χρονη στο σχολείο του Αλίμου. Το κορίτσι έγινε τελικά η… 27η μαθήτρια της τάξης και θα συνεχίσει τις σπουδές στη μουσική. Το πρόβλημα, όμως, της ίσης αντιμετώπισης όλων των μαθητών και της πρόσβασης σε ίσες ευκαιρίες, φαίνεται να παραμένει.
Με πληροφορίες από το notia.gr